Ochrona sektora zbrojeniowego
Sektor obronny jest szczególnym obszarem dla rozwiązań ochrony przeciwpożarowej. Błyskawiczny rozwój generuje coraz bardziej złożone, wypełnione elektroniką systemy, które w wozach bojowych otaczają załogę z każdej strony. Każda awaria i uszkodzenie pojazdu grozi pożarem, który stanowi śmiertelne niebezpieczeństwo dla znajdujących się w środku żołnierzy, a utrata lub naprawa wozu stanowi ogromny koszt.
W warunkach bojowych każdy szczegół ma znaczenie. Dlatego w Ugasimy tworzymy systemy, które kompleksowo zabezpieczają wszystkie strefy ryzyka, jakie technika nakłada na nowoczesne pojazdy wojskowe.
W naszych systemach opieramy się na produktach Amerex Defence – firmy, która od 2009 roku ochrania pojazdy wojskowe Stanów Zjednoczonych oraz ich sojuszników.
Gaszenie kół, opon oraz komory silnikowej
Do systemów gaszenia komory silnikowej, kół oraz opon Amerex Defense wykorzystuje głównie sprawdzony w terenie Suchy Środek Gaśniczy Purple K. Dla taktycznych pojazdów kołowych można wykorzystać mniejsze gaśnice na suche środki chemiczne – zmniejszają one wagę systemu, zapewniając jednocześnie doskonałą wydajność. Systemy gaszenia pożarów komory silnikowej, kół i opon działają w indywidualnie dobranych strefach, podobnie dobierany jest poziom detekcji. Dzięki dwóm rodzajom zintegrowanych paneli sterujących – zwykłym oraz autonomicznym system działa całkowicie niezależnie od zasilania pojazdu, zapewniając całodobową ochronę podczas działania.
Strefy niestandardowe
Oferujemy konfigurowalne automatycznie i ręcznie obsługiwane systemy gaszenia, aby dostosować je do szerokiego zakresu obszarów zagrożenia. Chronione obszary mogą być skonfigurowane tak, aby odpowiadały praktycznie każdej strefie, od przedziałów ładunkowych po zewnętrzne powierzchnie pojazdów i drogi ewakuacyjne.
Ochrona załogi
Automatyczny system gaszenia pożaru Amerex Defense CREW to najnowsza technologia instalowana w wojskowych pojazdach taktycznych i bojowych. Elektronika oparta na mikroprocesorach umożliwia elastyczność w dopasowywaniu specyficznych konfiguracji systemu i logiki działania w celu ochrony różnych typów komór pojazdów. W aplikacjach jednolitych często stosuje się połączony detektor i kontroler w jednym urządzeniu. Większe systemy obsługują wiele stref za pomocą centralnego panelu sterującego. Wszystkie konfiguracje mogą być wyposażone w akumulator zapasowy do działania AFSS po wyłączeniu pojazdu. Działanie systemu jest ultra-szybkie, co zapewnia ochronę zarówno przed zdarzeniami wybuchowymi, jak i powoli rozwijającymi się pożarami.